Succesvolle TV-commercials

kaaps ontwikkelt videproducties en tv-commercials met een boodschap. Dit kan het overbrengen van een emotie zijn ter verbetering van een imago, of in het geval van DRTV commercials het vertellen van een verhaal, het raken van de doelgroep en het direct aanzetten tot actie. Iedere tv-commercial is uniek met een unieke boodschap en unieke doelgroep. Echter zijn er een aantal handvatten die wij gebruiken voor de ontwikkeling van succesvolle tv commercials.

Succesvolle TV-commercials
• Focus. Vertel niet teveel en beperk je tot de essentie
• Wees uniek. Zoek naar unieke elementen in de overredende communicatie
• Schud de doelgroep wakker. Televisie is een afstandelijk medium. Er is geen interactie tussen de adverteerder en de kijker tijdens een TV-commercial. Behalve dat de kijker de afstandbediening heeft en weg kan zappen... Probeer de huiskamer binnen te komen
•Raak de doelgroep. Breng het referentiekader dichtbij, de herkenning is in de eigen situatie waardoor het verhaal relevant wordt voor hen en we ze betrekken bij de problematiek.
• Vertel een verhaal. Maar vertel niet teveel
• Los een probleem op. Breng de oplossing dichtbij, geef hoop

• Integreer TV & online. Het mediagedrag van mensen is veranderd en blijft veranderen. Een geïntegreerde benadering van TV commercials en verschillende middelen en kanalen zoals online video advertising versterkt de boodschap en beïnvloedt het resultaat positief